Re: Invitation til hyggemøde 5/4-2006 - BSD og RAID1

From: Henrik Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 06 Apr 2006 - 10:17:54 CEST

From: Henrik Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Invitation til  hyggemøde 5/4-2006 - BSD og RAID1
Date: Thu, 6 Apr 2006 10:17:54 +0200
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

On 06/04/2006, at 9.29, Jan Gundtofte-Bruun wrote:

> <quote who="Flemming Jacobsen">
> Henrik, mange tak for en interessant og meget lærerig aften. :o)
> Selv om jeg
> gik midt i OpenBSD-delen, er jeg nu langt mindre betænkelig ved at
> give mig
> ikast med at "RAID'e" min egen FreeBSD-maskine -- det er jo nemt
> (eller, sådan
> ser det i hvert fald ud når du gør det ;-D !!).

Den komplette logfil fra GEOM forsøget
http://www.kramse.dk/files/freebsd-geom-mirror.txt
- den slutter med et borked system, fordi der var GEOM Mirror på
disken ad0 allerede,
men det kan sikkert bringes iorden

Calman sagde efterfølgende på IRC - så går det nok bedre!
22:36 < Calman> hlkv6: gmirror remove

http://www.kramse.dk/files/openbsd-raidframe-symbion.txt
OpenBSD RAID frame delen

Der er inden logfilen er startet foretaget en default OpenBSD
install på en lille 200MB /dev/wd0a uden swap defineret
- det filsystem genbruges som boot0 iflg præsentationen

http://www.kramse.dk/files/mirror-root-print.pdf
selve præsentationen

NB: jeg vil flytte disse filer! og det ender sikkert et sted under:
Kramse.dk - Projects
http://www.kramse.dk/projects_en.html

Mvh

Henrik

--
Henrik Lund Kramshøj, cand.scient, CISSP
e-mail: hlk@security6.net, tlf: 2026 6000