Re: hjælp søges til SIIG Inc. 4-port RS232 low-profile PCI kort på Free, Net og OpenBSD

From: Henrik Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 02 Apr 2006 - 13:06:47 CEST

From: Henrik Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: hjælp søges til SIIG Inc. 4-port RS232 low-profile PCI kort på Free, Net og OpenBSD
Date: Sun, 2 Apr 2006 13:06:47 +0200
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

On 01/04/2006, at 20.55, Jonathan Fromer wrote:

> [...]
> ports
> serial kort (http://www.shopmagenta.com/product/MRI018.aspx, normal
> bracket, low-profile kort) til at virke.
>
> Det er bygget om en Oxford OXmPCI954 chip, men bliver også detected
> som en OX16PCI954. Begge deles om vendor-id 1415/device-id 9501.
> Oxford
> nævner også øverst på features listen for OXmPCI954 at den er
> "software
> compatible" med OX16PCI954...oh well..
>
> Jeg vil gætte på at SIIG LP-P40011 også bruger den nye OXmPCI954 chip,
> Henrik kan du kigge under SIIG CyberPro klistermærket?
nej, min server er i produktion - vil ikke lige pille den fra hinanden

Men jeg tror du har ret

> OXmPCI954 databladet (http://surl.dk/1di/ side 59) har en opskrift på
> hvordan man kan skelne OXmPCI954 fra OX16PCI954. Det virker du ikke
> umildbart til at være til at skovle ind i pucdata.c ...
Hvis du har noget kode der skal afprøves sender du det bare, så må vi se

Derudover lyder det som en biligere måde at få et 4-port serielkort på!
Min valutaomregner siger omkring 400 kr for det kort du linker til!

Mvh

Henrik

--
Henrik Lund Kramshøj, cand.scient, CISSP
e-mail: hlk@security6.net, tlf: 2026 6000