Expande eksisterende /usr partition

From: Gitte Wange (none@gitte--wange.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 29 Sep 2005 - 13:57:00 CEST

Date: Thu, 29 Sep 2005 13:57:00 +0200
From: Gitte Wange <none@gitte--wange.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Expande eksisterende /usr partition

Hejsa,

Jeg har en FreeBSD 5.4 maskine hvor der er kommet en /home partition på
som jeg egentlig helst bare vil have under /usr
Så jeg leder efter en løsning hvor jeg kan udvide /usr med pladsen fra
/home (og så smide /home ind under /usr som det er på andre maskiner).

Mine partioner ser således ud:
gitte@tournesol:~$ df -h
Filesystem Size Used Avail Capacity Mounted on
/dev/ad0s1a 1.9G 55M 1.7G 3% /
devfs 1.0K 1.0K 0B 100% /dev
/dev/ad0s1f 148G 58K 136G 0% /home
/dev/ad0s1e 48G 1.8G 43G 4% /usr
/dev/ad0s1d 24G 6.2M 22G 0% /var

Umiddelbart burde det kunne lade sig gøre eftersom /home ligger lige
efter /usr. Hvilke tools bruger folk til dette?

Hilsen Gitte

--
Gitte Wange - http://mamatux.dk

Death is a natural path of life. Rejoyce for those around you who transform into the Force. Mourn them, do not. Miss them, do not