Re: Tak for hjælpen, lige en lille en...

From: Henrik Brix Andersen (none@brix--gentoo.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 26 Sep 2005 - 10:22:01 CEST

Date: Mon, 26 Sep 2005 10:22:01 +0200
From: Henrik Brix Andersen <none@brix--gentoo.org.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Tak for hjælpen, lige en lille en...

On Mon, Sep 26, 2005 at 10:09:35AM +0200, Danjel Jungersen wrote:
> Til en anden gang:
> Kan jeg lave en backup af min brugeropsætning?
> Jeg kan lave et script der kopierer min configfiler (jeg ved ikke
> hvordan, men jeg prøver at læse lidt...), men hvordan backer jeg
> opsætningen op omkring brugernavne/passwords og f.eks. deres
> placering af "home".

/etc/passwd indeholder liste over brugerkonti
/etc/shadow indeholder passwords til brugerkonti
/etc/group indeholder liste over grupper

En backup af ovenstående filer lyder til at være hvad du søger...

Mvh
Brix

--
Henrik Brix Andersen <none@brix--gentoo.org.lh.bsd-dk.dk>
Gentoo Metadistribution | Mobile computing herd