Re: Radeon X700 pro på FreeBSD

From: Sven Esbjerg (none@esbjerg--xbsd.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 18 Sep 2005 - 10:48:14 CEST

Date: Sun, 18 Sep 2005 10:48:14 +0200
From: Sven Esbjerg <none@esbjerg--xbsd.net.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Radeon X700 pro på FreeBSD

On Sat, Sep 17, 2005 at 10:23:37PM +0200, Claus Guttesen wrote:

> For at være helt ærlig (og det skal man vidst være
> :-), jeg ved det ikke. Men det var den eneste jeg så
> var anderledes i forhold til min efterhånden flere år
> gamle xorg.conf. Og det fik min skærm igang.

Det er kræver en længere forklaring som skal gives mundtligt. Alternativt kan
man læse om XFree86 konfigurering af Eric S. Raymond her:
http://en.tldp.org/HOWTO/XFree86-Video-Timings-HOWTO/

Emnet er lidt langhåret for de fleste, men hvis man holder ud er det ganske
interessant at forstå hvordan de forskellige måder at projicere et billede på
virker..
Det giver også een en meget bedre fornemmelse for hvor meget lort
Fona-sælgeren lukker ud ;)

Sven

--
/~\ The ASCII         [  IM ID: sven.esbjerg@jabber.org                ]
\ / Ribbon Campaign   [                                                ]