Re: Homebanking - igen, igen

From: Bjarne Wichmann Petersen (none@bsddk.nospam--mekanix.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 06 Sep 2005 - 13:02:18 CEST

From: Bjarne Wichmann Petersen <none@bsddk.nospam--mekanix.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Homebanking - igen, igen
Date: Tue, 6 Sep 2005 13:02:18 +0200

On Monday 05 September 2005 08:58, Torben Sørensen wrote:

> Alle "BEC"-banker køre ganske fint i mozilla. De har samme webbank (i
> HTML), hvor der benyttes en java applet til login mv.
> Man får et underskrifts fil, som man bare skal have med sig (ét brugernavn
> + ét password - ikke noget med underlige kort som fx jyske bank).
> Webbanken er meget let at bruge. Du kan se en liste over bankerne på
> http://www.bec.dk/bec/bec.nsf/htmlside?readform&side=Samarbejde/Kunder

BEC-banker ville jeg ellers advare imod. Havde mit bøvl med dem, da jeg havde
Roskilde Bank (2+ år siden). De var arrogante over for folk (mig) der
henvente sig for at høre om de havde planer om at understøtte *nix/åbne
standarder... og direktøren skulle efter sigende lide af en MS-fetish og være
meget imod at skulle understøtte "alternative" systemer.

Det var dengang, muligt at tingene har ændret sig og bankerne bag BEC har en
interesse i at holde på de 5-10% af kunderne der ikke kører Windows og derfor
har presset BEC.

Anyway, bruger selv i dag Jyske Bank og Lån & Spar arbejdede på et tidspunkt
også på en åben løsning.

Bjarne