Re: Homebanking - igen, igen

From: Torben Sørensen (none@ts--interactive.as.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 05 Sep 2005 - 08:58:57 CEST

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Homebanking - igen, igen
From: "Torben Sørensen" <none@ts--interactive.as.lh.bsd-dk.dk>
Date: Mon, 5 Sep 2005 08:58:57 +0200

Hej Allan

Allan Wermuth wrote:
>Jeg står for at skulle skifte bank, og som ét af kriterierne for valg af
bank,
>så skulle homebanking gerne fungere under *BSD (Free eller Open).
Sikkerheden
>i forbindelse med homebanking skulle endvidere også gerne være iorden.
>
>Der har tidligere været udvekslet erfaringer om emnet her på listen, men
lige
>netop inden for dette område sker der utrolig meget, så jeg "vover" at
spørge
>til medlemmernes erfaring og anbefalinger vedr. valg af bank.
>
>Til orientering er jeg bosiddende på Fyn.
Alle "BEC"-banker køre ganske fint i mozilla. De har samme webbank (i
HTML), hvor der benyttes en java applet til login mv.
Man får et underskrifts fil, som man bare skal have med sig (ét brugernavn
+ ét password - ikke noget med underlige kort som fx jyske bank).
Webbanken er meget let at bruge. Du kan se en liste over bankerne på
http://www.bec.dk/bec/bec.nsf/htmlside?readform&side=Samarbejde/Kunder

Håber du kan bruge det.

PS: Du kan se en demo af webbanken på
http://www.hvidbjergbank.dk/demo/index.htm