m0n0wall

From: Anders D. Hansen (none@anders--dyekjaer.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 01 Sep 2005 - 12:59:19 CEST

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
From: "Anders D. Hansen" <none@anders--dyekjaer.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: m0n0wall
Date: Thu, 1 Sep 2005 12:59:19 +0200

Hej Liste,

Da m0n0wall er bygget på freebsd tillader jeg mig at spørge til den
her på listen.

Jeg benytter i dag zyxel's zywall til firewall, vpn osv. men har haft
en del uheldige episoder med den og kigger derfor efter alternativer.
Umiddelbart ser det ud til at m0n0wall kan præcis det jeg gerne vil,
der er dog en enkelt ting jeg er i tvivl om.

Er det muligt at oprette firewall regler der fungerer på VPN
tunneller. Dvs. at der oprettes en tunnel mellem netværket
192.168.0.0/24 og en server i den anden ende 192.168.1.100/24.
Der ønskes kun at der kan initieres trafik fra serveren
( 192.168.1.100) f.eks. i forbindelse med overvågning.

Er dette muligt med m0n0wall'en?

På forhånd tak!

~Anders