Re: mailq-output = 2.5MB!

From: Joachim Bondo (none@bsd--bondo.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 26 Oct 2005 - 19:09:35 CEST

From: Joachim Bondo <none@bsd--bondo.net.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: mailq-output = 2.5MB!
Date: Wed, 26 Oct 2005 10:09:35 -0700
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

Tak for jeres svar.

Jeg har indtil videre sat relay_recipient_maps="YES" som en hurtig
begrænsning af mailstørrelsen.

Jeg er derimod i tvivl om hvordan jeg anvender postfix'
relay_recipient_maps (http://www.postfix.org/postconf.
5.html#relay_recipient_maps). Sådan som jeg forstår det, skal jeg
liste alle de valide brugeradresser, men det har jeg jo allerede
gjort i mine /usr/local/etc/virtual* filer. Er det korrekt forstået,
og kan jeg i givet fald bruge disse filer direkte, så jeg undgår
dobbeltbogholderi? Eller svarer det blot til at sætte
unknown_local_recipient_reject_code til 550 (reject)? Den står i
øjeblikket til 450 (try again later), hvilket måske er problemet?

De mange mails er sendt til ikke-eksisterende brugere på et af de
domæner jeg er postmester for.

På forhånd tak
Joachim