Re: FreeBSD 5.4 PXE-boot problemer...

From: Thomas Alexander Frederiksen (none@thomasaf--arkolog.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 21 Oct 2005 - 10:25:12 CEST

Date: Fri, 21 Oct 2005 10:25:12 +0200
From: Thomas Alexander Frederiksen <none@thomasaf--arkolog.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: FreeBSD 5.4 PXE-boot problemer...

Sven Esbjerg wrote:

> Definer uden output. Starter BTX loaderen? Booter kernen?
> Jeg går ud fra at du kender FreeBSD boot processen - ellers vil jeg anbefale
> at du læser lidt i dokumentationen om hvordan det foregår.
> Det kunne måske være rart hvis du pastede boot udskriften med i mailen.

BTX-loaderen starter, kernen hentes, mfsroot hentes.

Her er lidt fra loader.rc:

\ $Wintelcom: src/freebsd/pxe/doc/loader.rc,v 1.1 2000/07/15 07:20:37
bright Exp $
\ $FreeBSD: doc/en_US.ISO8859-1/articles/pxe/loader.rc,v 1.1 2003/06/17
08:21:40 alfred Exp $
echo Loading Kernel
load /boot/kernel/kernel
echo Loading mfsroot
load -t mfs_root /boot/freebsd54.gz
echo initializing magic
set vfs.root.mountfrom="ufs:/dev/md0c"
echo Booting?
boot

Den når til og med "boot"-kommandoen, hvorefter den hænger.

> Nu kender jeg ikke "Alfreds opskrift", men kunne godt lide at vide om de
> binære er lavet fra cvs eller du blot har pakket et release ud?

http://people.freebsd.org/~alfred/pxe/en_US.ISO8859-1/articles/pxe/article.html

Og der er brugt et release. Proceduren virker med 5.3, men 5.4 fejler.

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
LinuxForum 2005, http://linuxforum.dk - did I see you there?