FreeBSD 5.4 PXE-boot problemer...

From: Thomas Alexander Frederiksen (none@thomasaf--arkolog.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 21 Oct 2005 - 09:16:24 CEST

Date: Fri, 21 Oct 2005 09:16:24 +0200
From: Thomas Alexander Frederiksen <none@thomasaf--arkolog.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: FreeBSD 5.4 PXE-boot problemer...

Hej rødder.

Jeg sidder her med en 5.4-variant der ikke gider lege med mig, og jeg er
efterhånden løbet tør for gode ideer.

5.4/i386:

Henter kernen, henter sin mfsroot, hænger ved boot.

Her er lidt fra tftp-loggen (tag jer ikke af formatet, det er ikke en
standard tftp-server):

172.16.0.99 GET /pxeboot 200
172.16.0.99 GET /boot/loader.rc.gz 200
172.16.0.99 GET /boot/kernel/kernel.gz 200
172.16.0.99 GET /boot/freebsd54.gz 200

Om der bruges "boot" eller "boot -v" gør ingen forskel, den hænger uden
output - og det både med en custom kerne og med generic...

Med præcis samme konfiguration fungerer 5.3 helt perfekt.

Såvel kerne som mfsroot og bootloader er bygget op til flere gange, og
efter Alfreds opskrift, der som nævnt virkede fint med 5.3.

Nogen ideer til hvor jeg skal fortsætte fejlfindingen?

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
LinuxForum 2005, http://linuxforum.dk - did I see you there?