postfix resolving via /etc/hosts

From: Jeppe Liisberg (none@jeppe.liisberg--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 16 Oct 2005 - 13:19:41 CEST

Date: Sun, 16 Oct 2005 13:19:41 +0200
From: Jeppe Liisberg <none@jeppe.liisberg--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: postfix resolving via /etc/hosts

Hej Alle,

Jeg er lykkeligt omsider kommet bag en m0n0wall, og har i den forbindelse
brug for at mine servere resolver hindanden på det interne net, istedet for
via DNS.

Dette burde løses via /etc/hosts:

<snip>
10.0.1.150 <http://10.0.1.150> alias1.domain.tld alias2
195.xxx.xxx.150 alias2.domain2.tld.
</snip>
alias1.domain.tld står opført i DNS som 195.xxx.xxx.150

det ser imidlertid ud som om host ignorerer /etc/hosts:
#host alias1.domain.tld
alias1.domain.tld has address 195.xxx.xxx.150
,men
#ping alias1.domain.tld
PING alias1.domain.tld (10.0.1.150 <http://10.0.1.150>): 56 data bytes
64 bytes from 10.0.1.150 <http://10.0.1.150>: icmp_seq=0 ttl=64 time=0.332ms

mit største problem er at postfix ikke resolver rigtigt, hvilket betyder at
jeg ikke kan sende mails imellem mine servere!!!

Hvad sker der?! - hvorfor kan ping resolve rigtigt, mens postfix/host
tilsyneladende ignorerer /etc/hosts fuldstændigt?

Håber virkeligt nogen kan hjælpe, har fundet andre med nogenlunde samme
problem, men ingen svar.

Har prøvet med "lookup file bind" i /etc/resolv.conf.
Har husket at synkronisere /etc og /var/spool/postfix/etc
postfix kører ikke chrooted
/etc/resolv.conf:
domain domain2.tld
lookup file bind