Re: 3.8-release, i386, Thinkpad, smart host i sendmail, manglende xorg.conf og lyd

From: Peter N. M. Hansteen (peter@bgnett.no)
Date: Tue 29 Nov 2005 - 19:56:00 CET

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: 3.8-release, i386, Thinkpad, smart host i sendmail, manglende xorg.conf og lyd
From: peter@bgnett.no (Peter N. M. Hansteen)
Date: Tue, 29 Nov 2005 19:56:00 +0100

dennisdjensen@tiscali.dk writes:

> Jeg har foer haft held med en define(`SMART_HOST', ...) paa en
> NetBSD-installation for nogle maaneder siden, hvor det fungerede
> udemaerket uden andre dikkedarer, men altsaa ikke her! Hvordan
> faar jeg sendmail til at give sig ud for at vaere mig hos
> tiscali, saa den kan opfoere sig som smart host?

Det er en del forskjellige måter å få dette til på. I den grad det ikke
kan ordnes ved oppsett i klienten, kan det høres ut som du må få til
adresseomskriving. Googling på "sendmail address rewriting" vil nok gi
noen ideer.

> Bortset fra det, saa koerer alt som en droem med et par
> undtagelser. Jeg har ikke engang skullet saette X op, hvor der
> aabenbart er brugt en eller anden Perl-spell, der finder ud at
> bruge ati-driveren, osv. Jeg har faktisk ikke kunnet konfigurere
> mine fonte, fordi, der slet ikke er nogen xorg.conf! Hvor er den
> blevet af!?

Se om du ikke finner den i /etc/X11/. :)

Ellers kan jo Xorg -configure gi noe å arbeide ut fra.

> ;) Lyd (Intel 82801, genkendt i dmesg) virker heller
> ikke, som et indlaeg d. 22. november (2005) paa openbsd-misc
> bekraeftede, men det haaber jeg at faa til at virke engang.

Skal man tro http://www.openbsd.org/i386.html er denne støttet i
auich(4), men det kan jo være du har kommet ut for en mindre heldig
revisjon.

--
Peter N. M. Hansteen, member of the first RFC 1149 implementation team
http://www.blug.linux.no/rfc1149/ http://www.datadok.no/ http://www.nuug.no/