Re: Monowall og flere domæner?

From: Erik Nordström Andersen (none@erik--erik-n-andersen.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 21 Nov 2005 - 15:28:32 CET

Date: Mon, 21 Nov 2005 15:28:32 +0100
From: Erik Nordström Andersen <none@erik--erik-n-andersen.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Monowall og flere domæner?

Christer Solskogen wrote:

> Evt, bruke mod_proxy i apache. Gjør den samme jobben.
> Men om jeg husker korrekt *kan* man ,med noen litt avanserte pf-regler ,
> gjøre dette med pf. Jeg har dog aldri brukt monowall og vet ikke om den
> bruker pf eller ei.

m0n0wall bruger ipfw. Men mod_proxy ser ud til at gøre det jeg vil. Det
kræver bare at maskine A er oppe for at man kan få fat i maskine B.

Som jeg forstår mod_proxy bliver opsætningen:

firewall <--> maskine A <--> maskine B

Det jeg gerne vil, er:

            ,--> maskine A
firewall <-|
            '--> maskine B

Måske skal jeg hellere prøve at sætte virtual hosts på begge maskiner,
som Claus foreslår (så _begge_ maskiner har mulighed for at serve
domæne1.com og domæne2.com), som en slags failover?

Mvh Erik