Re: SV: portinstall/upgrade

From: Benny Simonsen (none@bsd-dk--slbs.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 19 Nov 2005 - 14:22:43 CET

Subject: Re: SV: portinstall/upgrade
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
From: Benny Simonsen <none@bsd-dk--slbs.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: 19 Nov 2005 14:22:43 +0100

Claus Guttesen <none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk>
wrote on Sat, 19 Nov 2005 11:35:22 +0100 (CET):

> Som regel er det nok at nøjes med at angive programmet
> som skal opgradéres. Viser det sig at programmet ikke
> virker som ønsket pga. at andre programmer eller
> biblioteker også skal opgradéres, kan du bruge -R.
>
> Er der andre programmer som er afhængige af det
> program du opgradérer, kan du bruge -r til dette.

Switchene du skriver om herover, er det til pkg_add eller portupgrade?

> Hvilken meddelelse får du i vinduet?

Det husker jeg ikke, men jeg vender tilbage, hvis jeg faar problemer
igen. Jeg synes blot at det saa ud til at vaere hvis der var afh. der
ogsaa skulle installeres. - Er det her -R kommer ind i billedet?

Kan/skal man bruge dette generelt
portupgrade -NPR <pakkenavn>

--
Benny Simonsen