Re: Lav {strøm|varme|støj server (lang).

From: Fedder Skovgaard (none@fedder-public--skovgaard.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 25 May 2005 - 23:40:52 CEST

Date: Wed, 25 May 2005 23:40:52 +0200
From: Fedder Skovgaard <none@fedder-public--skovgaard.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Lav {strøm|varme|støj server (lang).

On Wed, May 25, 2005 at 10:42:47PM +0200, Poul-Henning Kamp wrote:

> Jeg har faktisk haft tænkt på noget tilsvarende, men er ikke nået
> til det endnu.
>
> Min ide var:
>
> NET4801 med CF kort + nanobsd
> Promise TX4 SATA controller.
> 4-slot SATA tray [1]
> 4 x 300MB diske.
>
> Jeg havde så tænkt mig at få soekris'en til at spinne diskene ned når
> de ikke lavede noget.

Jeg bruger selv en P3 1GHz kasse til hjemmeserver, som jeg overvejer at skifte til noget mere miljøvenligt. Den bruger ca 74W og det kan jo godt gøres bedre.

Der er mange sympatiske ting ved en NET4801, men jeg er lidt i tvivl om der er nok CPU / RAM i den til det jeg skal bruge den til. Alternativt ville jeg kigge på et af Via's mini-ITX kort eller måske et Pentium-M / Intel 855 baseret system.

Jeg bruger den til:
privat mail og web server
fil-share (samba)
mail læsning (mutt)

Ikke noget som trækker tænder ud, men alligevel...

Venlig hilsen,
/Fedder