Re: mistet partiotionstabel

From: Henrik Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 24 May 2005 - 10:10:59 CEST

From: Henrik Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: mistet partiotionstabel
Date: Tue, 24 May 2005 10:10:59 +0200
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

On 23/05/2005, at 16.26, Sven Esbjerg wrote:

> Af forskellige årsager (flere OS på en disk) har jeg nu mistet min
> partitionstabel. Desværre er det en disk hvor jeg har noget kode
> liggende som
> jer gerne ville redde og som jeg selfølgelig ikke har en backup af...
>
> Mock me.
>
> Når man er færdig med at håne modtager jeg gerne forslag til om det
> er muligt
> at genskabe data.
> Disken var delt op på følgende måde:
> 10G NTFS
> 14G FAT32
> resten UFS2 inkl. 600MB swap
> [...]
Du har fået et par gode forslag, og her er endnu et super værktøj
til data recovery/computer forensics.

Autopsy og TASK som er lavet af Brian Carrier er super til at hive
data ud
fra harddisk images.

De findes på Auditor CD'en eller i source fra:
http://www.sleuthkit.org/

Det vil tage længere tid end hvis du kan genskabe partitionstabellen
- og du skal nok eksperimentere lidt med det

Til gengæld kan du bladre rundt i dit image uden at ændre dette
- så undgår du at overskrive vigtige date i forsøget på at genskabe
partitionstabellen :-)

Vi ses

Henrik

--
Henrik Lund Kramshøj, cand.scient, CISSP
e-mail: hlk@security6.net, tlf: 2026 6000