Re: Kopier DVD (haster lidt)

From: Torben Sørensen (none@tos--tinx.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 30 Mar 2005 - 01:48:58 CEST

Date: Wed, 30 Mar 2005 01:48:58 +0200
From: Torben Sørensen <none@tos--tinx.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Kopier DVD (haster lidt)

Jesper Louis Andersen wrote:

>Quoting Torben Sørensen (tos@tinx.dk):
>Det ser ud til at virke, hvis man er root og laver en
># dd if=/dev/acd0 of=/img.iso bs=2048
>

>Det burde gaa galt, hvis ellers dit / filsystem er fornuftigt lille.

Du har helt ret.. of=/img.iso skulle have været of=img.iso :)

Jeg kunne ikke få dd til at virke ordenligt (den stoppede efter et par
minutter). Jeg prøvede derfor igen, med en af de andre DVD skiver, og
vupti... nu har jeg en 6,1 GB imagefil, som jeg på en eller anden måde
skal have skrumpet så det kan være på en DVD-R (4,7 GB) skive... anyone?

--
Med venlig hilsen
Torben Sørensen