skrive/læse fra cuaa0 gennem PHP

From: Morten Winther (none@freebsd--mwi.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 27 Mar 2005 - 18:08:29 CEST

Date: Sun, 27 Mar 2005 18:08:29 +0200
From: Morten Winther <none@freebsd--mwi.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: skrive/læse fra cuaa0 gennem PHP

Hej

Jeg vil sende en sms via mit serial modem som sidder på com port 1
(/dev/cuaa0 i freebsd).

Det mærkelige er at scriptet output'er det jeg har skrevet med fputs.

Skal lige lige jeg fint kan sende sms når jeg manuelt bruger cu -l
/dev/cuaa0 og selv indtaster AT bla bla...

Nogen idéer?

Hat set i arkivet at andre har brugt smstools og gsmlib, men jeg synes
bare at det er lidt overkill til mit brug når det kan klares med et par
AT kommandoer.

Test script:

#!/usr/local/bin/php
<?

if ($fh=fopen("/dev/cuaa0","w+"))
{

   //test
   fputs($fh,"AT\r");
   sleep(1);

   //læs
   $buffer = fgets($fh, 4096);
   echo $buffer;

   // text mode
   fputs($fh,"AT+CMGF=1\r");
   sleep(1);

   // læs
   $buffer = fgets($fh, 4096);
   echo $buffer;

   // send
   fputs($fh,"AT+CMGS=\"+456060XXXX\"\rDette er en test1\x1A");

   // læs
   $buffer = fgets($fh, 4096);
   echo $buffer;

   fclose($fh);
}
else
{
   echo "Føj da en fejl";
}

?>

--
Best regards

Morten Winther System & Application Architect