Re: Skype på FreeBSD 5.3

From: Soeren Straarup (none@xride--x12.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 17 Mar 2005 - 23:40:31 CET

Date: Thu, 17 Mar 2005 23:40:31 +0100 (CET)
From: Soeren Straarup <none@xride--x12.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Skype på FreeBSD 5.3

On Thu, 17 Mar 2005, Joachim Bondo wrote:

> Hej Allan
>
> Jeg startede den oprindelige tråd, hvor Phil kom med kommentaren om
> Linux-kompatibilitet. Jeg indså hurtigt herefter, at det blev for
> kompliceret til mit begynderniveau.
>
> I min søgen efter svar, gik jeg bl.a. på Skype's Linux-forum og fandt
> denne tråd: http://forum.skype.com/viewtopic.php?t=3972, der så ud til
> at berøre nogle af de ting, som både du og jeg bikser med. Der er andre
> diskussioner om FreeBSD/Skype, og der er sikkert kommet flere til, siden
> jeg kiggede ind. Forhåbentlig kan det hjælpe dig. Lad mig høre hvordan
> [...]

Da jeg sidst installerede skype var under FreeBSD current ..
som root
cd /usr/ports/net/skype/
make install

Og det var det..

Her er lidt info fra pkg_info:
linux_base-8-8.0_6
skype-0.93.0.3_1
freetype2-2.1.7_3

Ved ikke lige hvilke andre ting skype har som deps og deps deps..

\Søren

Soeren Straarup | aka OZ2DAK aka Xride
FreeBSD wannabe | FreeBSD since 2.2.6-R
     Don't let your brain be in idle to long