Re: diskløsning til nfs-server

From: Jesper Monsted (none@jesper--monsted.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 15 Mar 2005 - 17:12:15 CET

Date: Tue, 15 Mar 2005 17:12:15 +0100
From: Jesper Monsted <none@jesper--monsted.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: diskløsning til nfs-server

On Mon, Mar 14, 2005 at 02:38:55PM +0100, Claus Guttesen wrote:
>Jeg har mulighed for at købe enten et atabeast, som
>jeg kender fra før, eller et cx300 fra dell (emc).
>Begge har fiber.
>
>Har nogen prøvet en cx300 eller lign. på en
>FreeBSD-server med qlogic 2310 kort?

Jeg har ikke personligt erfaringer med nogen af de to, men har studeret
Nexsan-produkterne ret meget da ATAbeasten var liege på trapperne. Jeg
kan ikke se nogen som helst grund til at nogen af de to skulle give dig
problemer med FreeBSD, men mener umiddelbart du skal skal vælge ud fra
pris vs. featyures og performace. ATAbeast er en fin boks til at give
store ængder storage til meget lav pris, hvorimod , mens CX300'en er en
god, featurerig storagekasse fra en stor leverandør med god service. Jeg
driver selv 9 af CX300'ens storebrødre og er ganske godt tilfreds med
disse.

/Jesper, der undskylder alle stavefejl med >2 sekunders lag på GPRS fra
thailand.