Re: reboot in single-user mode

From: Søren Elleby Sørensen (none@ses--groove.nu.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 05 Jun 2005 - 14:02:35 CEST

Date: Sun, 5 Jun 2005 14:02:35 +0200
From: Søren Elleby Sørensen <none@ses--groove.nu.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: reboot in single-user mode

On Sun, Jun 05, 2005 at 01:44:44PM +0200, Jeppe Bundsgaard wrote:
> Hej igen

> Jeg besluttede at opgradere for at få nogle mere up-to-date-porte.

Det kan du jo gøre med cvsup - uden at "opgradere" hele systemet.

> jeg kan pinge den, men jeg bliver afvist på min ssh-forbindelse
> (connection refused) og der er ingen adgang via webmin...

Filsystemerne hvor de binaries ligger bliver ikke mountet,
når du booter i single-user mode.

> Er der nogen der kan hjælpe mig? Hvordan kan jeg komme i kontakt

Ned i den 4-hjulede og afsted til keyboardet, eller du kan guide en eller anden.

> Og hvordan kan jeg komme i single user-mode via en ssh-forbindelse? Kan jeg
> smide alle andre brugere af?

Det kan du ikke.
OS'et bliver iukke single-user mode af, du smider alle brugere af.

--
Mvh
Søren Elleby Sørensen