Re: Bog om PostgreSQL

From: per engelbrecht (none@per--xterm.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 14 Jul 2005 - 11:33:26 CEST

Date: Thu, 14 Jul 2005 11:33:26 +0200
From: per engelbrecht <none@per--xterm.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Bog om PostgreSQL

Allan Wermuth wrote:

>Hej
>
>Jeg står og skal anskaffe mig en bog om PostgreSQL, og har læst anmeldelsen af Practical PostgreSQL (O'Reilly) på BSD-DK's hjemmeside. Jeg har også læst en beskrivelse af en bog om samme emne fra "New Riders".
>
>http://www.peachpit.com/title/0735712573
>
>Er der nogen som har læst sidstnævnte, og kan den i så fald anbefales?
>Eller er der nogen som kan anbefale andre bøger om PostgreSQL?

Hej Allan

Jeg er ikke den store fan af forlaget SAMS men De har udgivet to utrolig
gode boeger om PostgreSQL hhv. MySQL.
Jeg er ikke faerdig med PostgreSQL udgaven endnu, men er langt nok
igennem til at kunne give den en stor thumbs up.

PostgreSQL
isbn: 0735712573
Korry Douglas/Susan Douglas

/*MySQL, 3ed.
isbn: 0672326736
Paul DuBois*/

Derudover har O'reilly udgivet:
Practical PostgreSQL
isbn: 1565928466
(anmeldt af Anders/freakout.dk)

- som jeg dog aldrig er blevet helt faerdig med.
Alt. er de respektives sites online doc. omkring enmerne faktisk rigtig
god og kan hentes i .pdf .html .ps o.a.

Alle boegerne kan bestilles/koebes hos Polyteknisk forlag DTU/Lyngby.
Spoerg efter Jan eller Morten.

/per