Re: Re: fsync på filsystem mountet via md device

From: Poul-Henning Kamp (none@phk--phk.freebsd.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 06 Jul 2005 - 16:40:24 CEST

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Re: fsync på filsystem mountet via md device
From: "Poul-Henning Kamp" <none@phk--phk.freebsd.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: Wed, 06 Jul 2005 16:40:24 +0200

In message <none@86br5gatsc.fsf--borg.borderworlds.dk.lh.bsd-dk.dk>, Christian Laursen writes:

>s:
>> >
>[klip]

>Tak for svaret. Er det noget du kan uddybe en lille smule?

Der mangler en bio-request der siger "flush cache" som md(4) driveren
kan bruge til at drive en VOP_FSYNC() på sin backing file.

Det har intet med softupdates at gøre.

Men hvis du laver en sync først på dit gbde filsystem og derefter
på filsystemet hvor backing filen findes vil alle writes være
skubbet ud til mediet.

--
Poul-Henning Kamp       | UNIX since Zilog Zeus 3.20
phk@FreeBSD.ORG         | TCP/IP since RFC 956