Re: Hvilke bøger er bedst at læse når man er gået igang med pf og freebsd

From: Per Engelbrecht (none@per--xterm.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 31 Jan 2005 - 10:05:11 CET

Date: Mon, 31 Jan 2005 10:05:11 +0100
From: Per Engelbrecht <none@per--xterm.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Hvilke bøger er bedst at læse når man er gået igang med pf og freebsd

Martin Mathiassen wrote:
> Hej
> Når nu jeg er gået igang med at bygge firewall med PF på FreeBSD 5.3
> Vil jeg hører hvad i kan anbefale at læse
> Vil godt have minimum 3 Meget Gode Bøger

Hej Martin

En bog ALLE der har med firewalls at goere boer laese, er;
Firewalls and Internet Security, 2ed / Addison-Wesley / ISBN 020163466x

Derudover er disse to ogsaa rigtig gode;
Building Internet Firewalls, 2ed / O'reilly / ISBN 1565928717
Practical Unix & Internet Security / O'reilly / ISBN 0596003234

Af PF specifikke (PF only) er der ingen! (brug de altid_opdaterede sider
fra OpenBSD's egen site !!!) men der er boeger der omhandler emnet i
storre eller mindre grad. Disse boeger er ogsaa gode all-round OpenBSD
boeger;
Building Firewalls with OpenBSD and PF, 2ed / Jacek Artymiak / ISBN
8391665119
Secure Architectures with OpenBSD / Addison-Wesley / ISBN 0321193660
Absolute OpenBSD / No Starch Press / ISBN 1886411999

Af boeger der ikke har med emnet direkte at goere, men som jeg synes er
helt utrolig gode at have laest, er;
TCP/IP Illustrated, Vol. 1 / Addison-Wesley
TCP/IP Illustrated, Vol. 2 / Addison-Wesley
(TCP/IP Illustrated, Vol. 2 / Addison-Wesley)

/per