RE: SV: Problem med proxymap i postfix

From: Brian S. Olsen (none@brian--edbkompagniet.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 28 Jan 2005 - 09:52:52 CET

Subject: RE: SV: Problem med proxymap i postfix
Date: Fri, 28 Jan 2005 09:52:52 +0100
From: "Brian S. Olsen" <none@brian--edbkompagniet.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

På trods af at virtual_....maps etc. Findes i proxy_read_maps, kan man stadig ikke bruge dem? Meget mystisk.

Der skulle vel ikke være en som ligger inde med erfaring om samme eller lignende problem?

Mvh
Brian

On Tue, Jan 25, 2005 at 02:40:47PM +0100, Brian S. Olsen wrote:
> Hej Phil
>
> Jeg tror jeg har luret problemet :)
>
> Hvis man slette "proxy:" ser det hele ud til at virke, hvis jeg laver en tail på loggen går alt lige efter bogen!
>
> Men proxy benyttes jo for at undgå at oversvømme din SQL med connections?
> Dvs. hvis serveren bliver udsat for mange samtidige forbindelser, kan man risikere at sql-serveren holder op med at besvare forspørgsler?

        Ja -- det er hele idéen med proxymap (det og tillade chroot'et
        programmer at snakke med resourcer udenfor chroot). Men per default
        nægter Postfix at tillade proxymap (som håndtere meget data) af auth
        info...

        Derfor skal du tilføje (eksplicit) i proxy_read_maps den map du vil
        have proxymap skal checke alligevel: