SV: Problem med proxymap i postfix

From: Brian S. Olsen (none@brian--edbkompagniet.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 25 Jan 2005 - 14:33:58 CET

Subject: SV: Problem med proxymap i postfix
Date: Tue, 25 Jan 2005 14:33:58 +0100
From: "Brian S. Olsen" <none@brian--edbkompagniet.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

Ja selvfølgelig kan jeg det :)

>Kan du give et eksempel på hvordan din tabel er lavet ?
>Tager den udgangspunkt i hash db'en der kan bruges til virtual domains eller ?
>Hvilken værdi bruger du tit, at angive maptype ?
>Selv bruger jeg "virtual_mailbox_maps" & "virtual_maps"

Jeg har to tabeller, en til domains og en til brugere.

Der bruges virtual_mailbox_domains, virtual_mailbox_maps og virtual_alias_maps.

Mailbox og alias hentes fra den same tabel (bruger), imens domæner hentes fra (suprise :)) domain tabellen.

Der benyttes en separat "lookupfil" til hver virual, med følgende syntax:

proxy:mysql:/usr/local/etc/postfix/#CONNECTION_TYPE#.cf

Håber det kan hjælpe

Med venlig hilsen
Brian S. Olsen