Re: WiFi og høj luftfugtighed?

From: Poul-Henning Kamp (none@phk--phk.freebsd.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 11 Jan 2005 - 18:07:01 CET

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: WiFi og høj luftfugtighed?
From: "Poul-Henning Kamp" <none@phk--phk.freebsd.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: Tue, 11 Jan 2005 18:07:01 +0100

In message <none@41E40287.9090500--momu.dk.lh.bsd-dk.dk>, Gregers Petersen writes:

>Pt. sidder jeg i Bogotá, Colombia, og gør mig nogle tanker vedrørende om
>høj luftfugtighed - i området omkring 89-99% - har nogen indflydelse på
>WiFi rækkevidde?

Ja.

2.4GHz er valgt til WiFi fordi unset hvad du gør absorberes det hurtigt
i atmospherens vanddamp.

Det er også derfor det er den frekvens man bruger i microbølgeovne: den
anslår bindingerne i vandmolekylerne.

--
Poul-Henning Kamp       | UNIX since Zilog Zeus 3.20
phk@FreeBSD.ORG         | TCP/IP since RFC 956