WiFi og høj luftfugtighed?

From: Gregers Petersen (none@glup--momu.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 11 Jan 2005 - 17:44:55 CET

Date: Tue, 11 Jan 2005 17:44:55 +0100
From: Gregers Petersen <none@glup--momu.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: BSD <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: WiFi og høj luftfugtighed?

Pt. sidder jeg i Bogotá, Colombia, og gør mig nogle tanker vedrørende om
høj luftfugtighed - i området omkring 89-99% - har nogen indflydelse på
WiFi rækkevidde?
Dette spørgsmål er baseret på absolut uvidenskabelige og subjektive
tanker baseret på at jeg oplever at der er forskel på det lokale AP's
rækkevidde - og at denne variation måske falder sammen med ændringer i
den lokale luftfugtighed (fx havde vi forleden dag en luftfugtughed der
var nede på ca. 85%, hvor der så igen var en bedre "dækning").

På hardware siden drejer det sig om et D-Link g-standard AP & jeg bruger
en iBook G4 med Airport Extreme kort - endvidere så er der bygget en
masse jern (det er bygget af mestendels armeret beton) ind i det
hus/pensionat hvor jeg har bopæl pt. (hvilket også har en markant
indflydelse på WiFi dækningen).

+ Bogotá befinder sig i ca. 2600 meters højde over havoverfladen - ved
ikke om dette evt. har nogen indflydelse (ville undre mig, men nu er det
nævnt) ?

gregers/