søgesti og php.ini

From: Claus Guttesen (none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 28 Feb 2005 - 19:18:11 CET

Date: Mon, 28 Feb 2005 19:18:11 +0100 (CET)
From: Claus Guttesen <none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: søgesti og php.ini
To: bsd-dk <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

Hej.

Efter at vi gik fra Linux til FreeBSD på vores
webservere, har jeg lavet bløde lænker på programmer
som f.eks. ImageMagick's convert. Det er ikke den
korrekte måde at løse problemet på, så jeg har ændret
i /usr/local/etc/php.ini's include_path til

include_path = ".:/php/includes:/usr/local/bin"

og i /usr/local/etc/rc.d/apache.sh har jeg tilføjet

export PATH=$PATH:/usr/local/bin

Og alligevel finder den ikke convert. Fejlen i loggen
er

convert: not found

Når jeg laver den bløde lænke til det rigtige program
med 'ln -s /usr/local/bin/convert /usr/bin' så finder
den programmet.

Jeg troede at jeg ved at ændre i include_path kunne
fortælle php hvor den kan finde programmer, men det
virker ikke. Jeg kan godt lide at programmerne jeg
lægger på senere, placéres i /usr/local/bin, og vil
gerne fortsætte med det.

Hilsen
Claus