Re: sshd fejler på kerne med ipfw

From: Flemming Jacobsen (none@fj--fj.batmule.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 27 Feb 2005 - 21:20:28 CET

Date: Sun, 27 Feb 2005 21:20:28 +0100
From: Flemming Jacobsen <none@fj--fj.batmule.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: sshd fejler på kerne med ipfw

Martin Jensen wrote:
> Jeg har installeret en FBSD 4.10 med IPFW og et mere eller mindre standard
> regelsæt, men efter dette er gjort dør mine SSH sessions fra PuTTY til
> serveren meget hurtigt.

Det er fordi dine states timer-ud.

Enten fjern 'setup' i de regler hvor du tillader "udgående ssh"
eller sæt ssh til at lave keep-alive (hvis den er ny nok).

I .ssh/config:
  Host *
    ServerAliveInterval=30
    ServerAliveCountMax=30

Jeg kan ikke huske hvilken ssh version der kræves (men den i
-current har det :-). Prøv evt. den fra ports.

        Hyg'
        Flemming

--
Flemming Jacobsen                                  Email: fj@batmule.dk
   ---===   If speed kills, Windows users may live forever.   ===---