RE: pf, kan ikke connecte til dem der indenfor firewallen

From: Tue Topholm (none@tt--device.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 27 Feb 2005 - 14:08:40 CET

From: "Tue Topholm" <none@tt--device.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: RE: pf, kan ikke connecte til dem der indenfor firewallen
Date: Sun, 27 Feb 2005 14:08:40 +0100

>Hvad har du af regler i firewallen? Lav en cut-n-paste
>af reglerne, og fjern evt. kommentarer.

Her er de så, med lidt kommentare, ved godt de ikke er helt optimeret endnu,
men det kommer.

# Interfaces
ext_if = "rl0"
int_if = "vr0"

#Servers ip
Linux = "213.173.251.138"
Win = "213.173.251.163"

#Grupperinger af servere
WWW = "{" $Linux $Win "}"

SSH = "{" $Linux "}"
MySQL = "{" $Linux $Win "}"

#Lukker alt på det eksterne netkort
pass in quick on $ext_if all
pass out quick on $ext_if all

#Blokere alt på det indre
block out log on $int_if all

#SSH
pass out on $int_if proto tcp from any to $SSH port ssh modulate state

#WWW
pass out on $int_if proto tcp from any to $WWW port http modulate state

#Open alle ud
pass in on $int_if proto tcp all modulate state
pass in on $int_if proto udp all modulate state