RE: pf, kan ikke connecte til dem der indenfor firewallen

From: Claus Guttesen (none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 26 Feb 2005 - 12:21:05 CET

Date: Sat, 26 Feb 2005 12:21:05 +0100 (CET)
From: Claus Guttesen <none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: RE: pf, kan ikke connecte til dem der indenfor firewallen
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

> Min Firewall kører transparent.
> Min PF.conf, bare opridset, da der ikke er noget
> vildt i det..
>
> Luk alt ind og ud på det ydre netkort.
> Så filtrere jeg alt der kommer ud på det indre.
> Og har lukket alt op for alt der kommer ind på
> indre.
>
> Jeg ligger hos Webpartner, som har givet mig to
> forskellige subnets, fordi
> jeg skulle bruge nogle flere ip'er. Og derved har
> givet mig et iprange mere.
> Og det er her problemet er opstået. At de to netværk
> ikke kan snakke sammen.

> [...]

Jeg ser jo at du forsøger at forklare hvordan dit
netværk ser ud, problemet er at beskrivelsen kun kan
bruges som indledende chit-chat på en blind date. Skal
man lære hinanden at kende bedre, må der "kolde" fakta
på bordet. Eks:

192.168.1.0/24 192.168.2.0/24
(eget net) | (naboens net)

                 192.168.3.0/24