RE: pf, kan ikke connecte til dem der indenfor firewallen

From: Tue Topholm (none@tt--device.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 26 Feb 2005 - 11:01:01 CET

From: "Tue Topholm" <none@tt--device.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: RE: pf, kan ikke connecte til dem der indenfor firewallen
Date: Sat, 26 Feb 2005 11:01:01 +0100

>On Fri, Feb 25, 2005 at 11:40:49PM +0100, Phil Regnauld wrote:
>
>Net konfig, indhold af pf.conf, osv. vil være et stort hjælp :)

Min Firewall kører transparent.

Min PF.conf, bare opridset, da der ikke er noget vildt i det..

Luk alt ind og ud på det ydre netkort.

Så filtrere jeg alt der kommer ud på det indre.

Og har lukket alt op for alt der kommer ind på indre.

Jeg ligger hos Webpartner, som har givet mig to forskellige subnets, fordi
jeg skulle bruge nogle flere ip'er. Og derved har givet mig et iprange mere.
Og det er her problemet er opstået. At de to netværk ikke kan snakke sammen.

Webpartner har sat det op således at de bare giver mig ip-range og subnet,
og hvilken gateway der skal bruges. Spørgsmålet er om at det overhovedet
ligger i min pf, eller det ligger hos webpartner.

/Tue