Idéer til problemløsning.

From: Martin Madsen (none@martin--sprithuset.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 18 Feb 2005 - 22:37:18 CET

From: "Martin Madsen" <none@martin--sprithuset.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Idéer til problemløsning.
Date: Fri, 18 Feb 2005 22:37:18 +0100

Hej alle BSD'ere.

Jeg har siddet på sidelinjen og læst mange gode indlæg herinde som har lært
mig meget om BSD. Det vil jeg selvfølgelig gerne takke for først og
fremmest.

Nu til mit problem: Jeg har erhvervet mig en Xbox som skal bruges som
medieafspiller i stuen. Hvis I ser på den lille illustration jeg har lavet
kan I se hvordan den skal placeres ift. De andre enheder jeg har i
lejligheden. Xboxen skal på mit lokale netværk så jeg kan se video og høre
musik fra min workstation. Der ud over skal den kunne forbinde til
Internettet så jeg har mulighed for Internetradio/tv, vejr osv.

Som det er lige nu ligger der et netværkskabel på mit gulv fra switchen og
over til Xboxen (se den grønne ledning). Dette vil jeg dog gerne undgå ved
at benytte det allerede opsatte netværkskabel (Se den røde ledning). Eneste
problem er at det røde kabel allerede bliver brugt til min ADSL forbindelse.

Jeg har hørt lidt om noget tunnel igennem min BSD men jeg har ingen erfaring
i hvordan det sættes op og hvis det kræver speciel opsætning på Xboxen er
det udelukket. Det eneste man kan på den (i det dashboard jeg ønsker at
køre) er at vælge statisk eller DHCP IP konfiguration. Den står ligenu til
DHCP men jeg er ret sikker på at jeg skal have sat statisk på hvis det
nogensinde skal fungere da 2 DHCP servere på det samme kabel lyder skidt.

Hvad kan jeg gøre for at køre to net på samme kabel? Husk Xboxen skal kunne
komme på Internet.

Håber nogen kan hjælpe med dette lidt usædvanlige spørgsmål.
Takker på forhånd
Martin Madsen

Layout.JPG