Re: Løbet tør for plads :-)

From: Danjel Jungersen (none@danjel--jungersen.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 10 Dec 2005 - 10:19:35 CET

From: "Danjel Jungersen" <none@danjel--jungersen.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Date: Sat, 10 Dec 2005 10:19:35 +0100
Subject: Re: Løbet tør for plads :-)

On 9 Dec 2005 at 19:09, Morten Liebach wrote:

> Det undrer mig lidt at der ikke er nogen der har foreslået at lave en
> ny partition og flytte alt fra /usr/ports/* dertil og så slette
> indholdet af /usr/ports og mounte den nye partition på det nu tomme /
> usr/ports. Husk at lave en ny linie i /etc/fstab så næste gang
> maskinen bootes ikke bliver uden ports træet.
>
> Derved undgår man nedetid, man får mere plads og alle er glade.

Det lyder meget som det jeg havde tænkt mig (bortset fra at jeg ville
tage hele /usr), men det bringer mig desværtre ikke videre, men måske
har jeg spurgt forkert.
Alle forslag går på at oprette nye partitioner, men det er faktisk
her jeg er mest i tvivl.
Under installationen var det jo let nok, men nu er skærmbilledet
anderledes, og jeg kan ikke helt greje alle optionerne i man'en.

Håber ikke at jeg er alt for dum ;-)
Men jeg bliver da klogere hele tiden...

Tak for tålmodigheden alle sammen.

mvh