Re: Host RAID

From: Morten Winther (none@mw--mwi.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 31 Aug 2005 - 13:08:18 CEST

Date: Wed, 31 Aug 2005 13:08:18 +0200
From: Morten Winther <none@mw--mwi.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Host RAID

Phil Regnauld wrote:

> Eller bare boot CDen, og en anden FreeBSD ned / og /usr til rådighed
> via nfs:
>
> start rescue shell

Wow - kan vi lige få det her ned på gmirror newbie niveau ;-D

Jeg har nu læst om gmirror på 3-4 forskellige steder på nettet og ingen
anvender det på samme måde som handbook beskriver det.

Er der nogen der har en komplet opskrift som de har brugt med succes?
Jeg synes noget af det jeg er faldet over virker lidt kompliceret. Jeg
kan blandt andet ikke forstå hvorfor nogle kopier disk 1 til 2 manuelt
ved opsætning når gmirror insert ad1, vel så burde få den til at
rebuilde automatisk og så overskriver den vel bare alt.

Hvis der er nogen der kan komme med lidt uddybende eksempler ville jeg
være taknemmelig.

Den nemme:
http://freebsdwiki.net/index.php/RAID1,_Software,_How_to_setup

Den mærkelige med newfs, dump mm
http://people.freebsd.org/~rse/mirror/

Som i kan se er der rimelig stor forskel på tilgang og som newbie
forvirrer dette totalt.

/ morten