Re: Accesspoit på en OpenBSD

From: Henrik Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 23 Aug 2005 - 09:15:13 CEST

From: Henrik Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Accesspoit på en OpenBSD
Date: Tue, 23 Aug 2005 09:15:13 +0200
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

On 23/08/2005, at 0.53, Jakob Kjøller wrote:

> Jeg sidder og prøver at findet en god HowTo om at lave et
> accesspoint på en ath0 driver.
>

> Er der nogle som er stødt på en, eller evt. kender en bog med en
> god forklaring?
Jeg har ikke en god forklaring, men prøv evt at slå ned til 802.11b

Ja, jeg ved godt det ikke er det man ønsker

Jeg har et par Atheros kort og pt kan jeg kun få forbindelse hvis jeg
sætter
dem til 802.11b - og jeg skal også lige sætte country code i driveren
når jeg kompilerer kernen.

Så prøv
1) kig i dmesg - finder den kortet og er det iorden?
2) prøv samme setup med 802.11b

Jeg ville nok følge current og læse hvad ændringer der kommer
på driveren til ath - primært ar5xxx.h og .c tror jeg det er
(sidder ude i byen)

Mvh

Henrik
PS det skal måske bemærkes at de systemer jeg tester med er
soekrisser med G520 tror jeg det hedder og en thinkpad med G650
- jeg kan ikke huske hvad versioner af kortene

--
Henrik Lund Kramshøj, cand.scient, CISSP
e-mail: hlk@security6.net, tlf: 2026 6000