Re: skifte harddisk

From: Rico (none@coolzone--it.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 15 Apr 2005 - 23:50:58 CEST

Date: Fri, 15 Apr 2005 23:50:58 +0200
From: Rico <none@coolzone--it.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: skifte harddisk

Lasse Thomsen wrote:
> Hejsa.
>
> Jeg har en ældre WD disk stående i min OBSD 3.5/i386 boks og den vil
> jeg gerne have erstattet med en ny Seagate disk.
>
> Men sagen er at jeg ikke ønsker at skulle installere OBSD helt om på
> den nye harddisk så jeg tænkte på om det ikke var muligt bare at
> kopiere indholdet af min gamle WD disk over på den nye. Men hvordan
> gør jeg det.
>
> Jeg har prøvet og google, men det jeg har kunnet finde drejede sig kun
> om at partitionere en disk og ikke om at skifte disk. Så hvis nogle
> [...]

Hej Lasse

En nem måde er at pille den nuværende disk fra. Installere openbsd 3.5
på den nye disk. Derefter sætter du den nye disk i som slave og booter
fra den gamle. Mount den nye disk inde i den gamle installation.

Dernæst skal du bare kopiere indholder fra den gamle over på den nye. Du
skal du IKKE kopiere /boot og /dev.

Rico.