skifte harddisk

From: Lasse Thomsen (none@lasse--tt-trading.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 15 Apr 2005 - 23:21:27 CEST

Subject: skifte harddisk
From: Lasse Thomsen <none@lasse--tt-trading.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Date: Fri, 15 Apr 2005 23:21:27 +0200

Hejsa.

Jeg har en ældre WD disk stående i min OBSD 3.5/i386 boks og den vil
jeg gerne have erstattet med en ny Seagate disk.

Men sagen er at jeg ikke ønsker at skulle installere OBSD helt om på
den nye harddisk så jeg tænkte på om det ikke var muligt bare at
kopiere indholdet af min gamle WD disk over på den nye. Men hvordan
gør jeg det.

Jeg har prøvet og google, men det jeg har kunnet finde drejede sig kun
om at partitionere en disk og ikke om at skifte disk. Så hvis nogle
har et par hints til hvor jeg kan finde hjælp eller til hvordan jeg
kommer igang vil jeg gøre høre om det.

MVH: Lasse Stig Thomsen