Re: twed crasher FreeBSD 5.3 maskine

From: Simon L. Nielsen (none@simon--FreeBSD.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 15 Apr 2005 - 13:01:08 CEST

Date: Fri, 15 Apr 2005 13:01:08 +0200
From: "Simon L. Nielsen" <none@simon--FreeBSD.org.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: twed crasher FreeBSD 5.3 maskine

On 2005.04.15 08:05:38 +0200, DotHost | Martin Jensen wrote:

> Jeg har et rigtigt irriterende problem med en server vi skal have til at
> hoste kunder.
>
> Serveren indeholder en 3ware Escalade (nyeste opdatering) 7006-2 som hele
> tiden får maskinen til at dø.
> Jeg har prøvet controlleren i en anden server og DEN server får så
> problemerne, så er 99.9% på at det er den.
>
> Når serveren dør får jeg sådan en mail fra 3dm2:
> --------
> Subject: 3ware 3DM2 alert -- host: maskine
> 20050415075413 - Controller 0
> INFORMATION - (0x0F:0x0001): Soft reset occurred
> --------

Jeg har læst at 3ware controllerne er mindre glade for visse typer
harddiske... prøv evt. at søge på nogen af FreeBSD listerne, eller
evt. en anden type harddiske (for at se om det er problemmet).

Hvis du ikke får løst problemmet med nogen af forslagene her på listen
vil jeg forslå at du kontakter 3ware (Well, AMCC hedder det jo nu)
support. Det er i hvert fald det den committer vedligeholder 3ware
RAID driverne normalt forslår folk.

Mht. til Realtek... ofte vil de bare virke fint (jeg brugte et par i
en privat firewall i lang tid uden problemmer) men de kan også give
"sjove" fejl. Med prisen på gode netkort fra f.eks. Intel vil jeg
ikke mene det er værd at spilde tid på RealTek kort i erhversmæssig
sammenhæng... men det er bare min mening, FWIW.

--
Simon L. Nielsen