Re: FreeBSD hosting

From: Per Engelbrecht (none@per--xterm.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 12 Apr 2005 - 19:19:24 CEST

Date: Tue, 12 Apr 2005 19:19:24 +0200
From: Per Engelbrecht <none@per--xterm.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: FreeBSD hosting

Jacob Atzen wrote:
> [...]
>
> Jeg har igennem et stykke tid leget med tanken om at få en maskine sat
> op et sted, så jeg kan komme til subversion repositorier, mail, news osv
> lige gyldigt hvor jeg befinder mig. Da jeg samtidig laver lidt
> webudvikling i min fritid er det vigtigt, at maskinen ligeledes kan
> bruges til at hoste websites.
>
> Jeg har så kigget lidt rundt på priser hos diverse hosting firmaer og
> fundet ud af, at det med at købe et par units nok er for meget for min
> pengepung, så derfor undersøger jeg nu muligheden for at købe mig ind på
> en virtuel maskine, alternativt et jail istedet for.

"shared serverhosting" er den doeende branche. Den lever endnu, men der
bliver mindre og mindre af det i forhold til "dedicated serverhosting".

> Mine krav er således ikke så store. Spørgsmålet er nu, om nogen her
> kender nogen, der tilbyder det jeg leder efter til en billig penge (ikke
> meget over 100 kr./måned)? Jeg er bekendt med firmaer, der tilbyder
> noget tilsvarende på Linux, men jeg vil hellere finde nogen, der
> tilbyder FreeBSD, da det er så dejligt nemt at have med at gøre.

Ikke for at vaere en 'party-stopper' men det faar du svaert ved til de
penge. De steder der stadig tilbyder "shared serverhosting" ligger
typisk paa 300+ kr./mdr. og dem der koerer "dedicated serverhosting" fra
500+ kr./mdr. og oven i det kommer saa datatrafik. Et cvs/subversion
repositorie (whatever os + div.) kan sagtens trakker paa en maaned hvad
der svaret til en 'standard trafik-pakke' (alt efter opsaetning)

mvh
/per
per@xterm.dk