Re: At lokke kærsten til at køre BSD

From: Henrik Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 10 Apr 2005 - 12:08:01 CEST

From: Henrik Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: At lokke kærsten til at køre BSD
Date: Sun, 10 Apr 2005 12:08:01 +0200
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

On 9/4-2005, at 23.22, Steffen Frøkjær wrote:

> Hej
>
> Kærsten og jeg er ved at kigge på ny computer til kærsten, og Hun vil
> have en
> windows, men det er jeg jo ikke så glad for. så nu prøve jeg at skyde
> hendes
> argumenter ned et for et, og håber at få lidt hjælp her fra listen
>
> Hun siger hun vil kommer til at mangle at spiller Reversi (Othello) på
> MSN-Gamezone..
>
> Nogen der kan få den til at lykkes, gerne under KDE??

Hvad er der nu galt med tvang? ;-)

Jeg har langtidsudlånt min iBook til kæresten som erstatning
af hendes gamle Windows 95 PC med 16MB ram

Jeg har sagt at hun gerne må få windows, men at jeg ikke vil
hjælpe med at løse problemerne på den
- ergo bliver hun på iBook'en

Hun har netbank i Danske Bank som virker, hun har selv fundet en
CD med kortspil til Mac/PC i en forretning, hun modtager alskens
sjov og ballade fra veninderne - og kan trygt åbne det på Mac OS X

Jeg tvivler på at hun ville være tilfreds med en KDE ...

I dit tilfældes ville jeg se på Mac Mini som erstatning, hvis det er til
en stationær - den koster ikke ret meget og kan fint bruge PC mus og
tastatur - hvis det er USB
NB: sørg for at købe med mindst 512MB ram eller udskift selv senere
til en større, det er standard PC2700 RAM

Mvh

Henrik
PS Den RIGTIGE kamp kommer den dag vores børn vil spille
et bestemt spil der kun findes til PC med Windows ...

--
Henrik Lund Kramshøj, cand.scient, CISSP
e-mail: hlk@security6.net, tlf: 2026 6000