Re: problemer med at oversætte php4/5 på freebsd 5.x (amd64)

From: Claus Guttesen (none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 23 Sep 2004 - 13:02:26 CEST

Date: Thu, 23 Sep 2004 13:02:26 +0200 (CEST)
From: Claus Guttesen <none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: problemer med at oversætte php4/5 på freebsd 5.x (amd64)
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

> Ja det er ganske vist i386, jeg nævnte det blot
> fordi jeg slet ikke har
> gjort noget for at få md5 understøttet.

Vi har heller ikke problemer på i386. Problemet er -
som nævnt indledningsvis i den første mail -
php-oversættelsen på amd64-porten.

Jeg har 8 andre maskiner som står og snurrer med
i386-porten, og her logger folk lystigt ind, både med
DES og MD5-kodeords-kryptering.

I installationsvejledningen til php4/5 står der at man
skal udføre en ./configure som noget at det første, og
evt. tilføje de ønskede egenskaber php skal have, som
f.eks. --with-mcrypt.

Den eneste årsag til at jeg manuelt lavede denne
./configure var for at se, om noget gik galt. Og det
var her jeg registrede at mcrypt-testen core-dumpede.
Ellers installérer jeg alt vha. ports-samlingen.

Hilsen
Claus