RE: Transparent Packat Filtering

From: Tue Topholm (none@tt--device.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 22 Sep 2004 - 17:59:44 CEST

From: "Tue Topholm" <none@tt--device.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: RE: Transparent Packat Filtering
Date: Wed, 22 Sep 2004 17:59:44 +0200

Quoting Tue Topholm (tt@device.dk):
> Jamen, jeg gører den som en bridge, så den nat kan jeg vel ikke bruge, da
> jeg gerne vil have fast ip, på hver pc

Du kan sagtens bruge NAT med fast ip, med mindre du snakker om at bruge
offentlige (non-RFC1918) IP-adresser. Du skal kun bruge firewallen som
bro, hvis du enten ikke vil goere den tilgaengelig fra netvaerkene,
eller hvis du har for faa adresser og vil have en offentlig adressse paa
dit interne netvaerk.

Jeg vil helst ikke have den skal have en ip, på de 2 netkort der er, den ene
mpd adsl den anden mod switch.. Derfor ville jeg sætte en ip op det tredje,
som man kun kunne komme til indefra...

/Tue

Virus checked by eXtendia AntiVirus AVK
Version: AVK 15.0.143 from 21.09.2004