Re: Transparent Packat Filtering

From: Michael Knudsen (none@e--molioner.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 22 Sep 2004 - 17:51:02 CEST

Date: Wed, 22 Sep 2004 17:51:02 +0200
From: Michael Knudsen <none@e--molioner.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Transparent Packat Filtering

Quoting Tue Topholm (tt@device.dk):
> Jamen, jeg gører den som en bridge, så den nat kan jeg vel ikke bruge, da
> jeg gerne vil have fast ip, på hver pc

Du kan sagtens bruge NAT med fast ip, med mindre du snakker om at bruge
offentlige (non-RFC1918) IP-adresser. Du skal kun bruge firewallen som
bro, hvis du enten ikke vil goere den tilgaengelig fra netvaerkene,
eller hvis du har for faa adresser og vil have en offentlig adressse paa
dit interne netvaerk.

P.S. En forsigtig forespoergsel: Kan jeg ikke lokke dig til at skrive dit
svar _under_ teksten, du svarer paa?

--
<reverse> I've never travelled by plane before. Any tips?
<dogs> get a seat inside