Re: FreeBSD 6.0-CURRENT vs 5.3-BETA4

From: Simon L. Nielsen (none@simon--FreeBSD.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 19 Sep 2004 - 18:21:21 CEST

Date: Sun, 19 Sep 2004 18:21:21 +0200
From: "Simon L. Nielsen" <none@simon--FreeBSD.org.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: FreeBSD 6.0-CURRENT vs 5.3-BETA4

On 2004.09.19 15:31:20 +0200, Erik Norgaard wrote:

> Jeg ville lige opgradere til FreeBSD 5.3-BETA4 og det gik meget godt -
> jeg glemte bare at sætte cvstag i min supfile, så nu kalder mit system
> sig 6.0-CURRENT !?

Ja, du cvsup giver dig det du beder den om :) - 5.3BETA er i RELENG_5
branchen (som IKKE er -STABLE - endnu).

> Så, det får mig til at stille nogle spørgsmål: Er der nogen der kender
> til 6.0 roadmap?

Det er ikke besluttet endnu - 6.0-CURRENT er pt. primaert bare testbed
for ting der er paa vej ind i RELENG_5, selv om der dog er begyndt at
komme ting ind der ikke bliver MFC'et til 5.X (i hvert fald ikke det
foerste stykke tid). Der begynder nok forest rigtig at ske noget nyt
i 6.0 efter 5.3 er releaset.

> Er det muligt at nedgradere til 5.3 (de to er vel ikke
> så forskellige endnu)?

Ja, bare saet tag til RELENG_5 og "opgrader" med normal buildworld
osv. det burde virke fint... og ja der er relativt faa forskelle
mellem 6.0-CURRENT og 5.3-BETA pt.

> Er grund til at nedgradere?

Tja, kommer jo an paa hvor meget bleeding edge du er intereseret i :-).

--
Simon L. Nielsen
FreeBSD Documentation Team