Re: FreeBSD 6.0-CURRENT vs 5.3-BETA4

From: Claus Guttesen (none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 19 Sep 2004 - 16:38:57 CEST

Date: Sun, 19 Sep 2004 16:38:57 +0200 (CEST)
From: Claus Guttesen <none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: FreeBSD 6.0-CURRENT vs 5.3-BETA4
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

> Jeg ville lige opgradere til FreeBSD 5.3-BETA4 og
> jeg glemte bare at sætte cvstag i min supfile, så nu
> kalder mit system
> sig 6.0-CURRENT !?
> ... Er grund til at nedgradere?

Hvis du har en interesse i en nogenlunde stabil
maskine, og evt. skal lade dem være test-boks til den
kommende 5.3 i dit server-miljø, kan 5.3 være aktuel
at følge.

Ellers sker der jo mange ting på current, som
udviklerne skal have hjælp til at løse. Og det gøres
bedst ved at køre current.

> Og lige til sidst: Hvordan disabler jeg malloc
> debugging i userland? 6.0

Det skulle være nok at skrive 'ln -s aj
/etc/malloc.conf'.

> kommer med både INVARIANTS, WITTNESS og malloc
> debugging aktiveret.

Du laver en kopi af GENERIC-kernen, og fjerner disse
vha. #-tegnet. Skriver

# What kernel?
KERNCONF=ODIN

i /etc/make.conf, og laver make world og kernel.

Claus