Re: via epia og X (var: Hvilken server kan erstatte den jeg har?)

From: Morten (aka Mellerti) (none@mellerti--unixserver.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 17 Sep 2004 - 18:20:21 CEST

Date: Fri, 17 Sep 2004 18:20:21 +0200
From: "Morten (aka Mellerti)" <none@mellerti--unixserver.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: via epia og X (var: Hvilken server kan erstatte den jeg har?)

Rasmus Meldgaard wrote:
> Har du fået X til at spille på den, jeg kan ikke få det til at virke
> på min M10000 med xorg og netbsd.

Jeg har ingen problemer med XFree86, men jeg bruger heller ikke serveren
på den. Jeg bruger kun klienten på den og har (selvfølgelig) en X-server
+ windowmanager (Fluxbox, Fluxbox, Fluxbox) på min workstation +
bærbare, ssh -X og vupti! ;)

Jeg har ingen intentioner om at installere en X-server eller en skærm på
den, og jeg har heller ikke ret mange X-apps på den... Det er jo trods
alt en server..

Tilgengæld drømmer jeg lidt om at lave en lille boks mere med et Via
M-serie bundkort til dvd/xvid/ogg (jaja.. og divx og mp3) afspilning og
generel multimedie-sjov på mit fjernsyn... meeen... måske ender det med
en (evil) Kiss afspiller med ethernet.

Nå... måske var dette lidt off-topic, men det er jo mit eget indlæg ;)

/Morten