Re: Hvilken server kan erstatte den jeg har?

From: Gregers Petersen (none@glup--momu.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 16 Sep 2004 - 11:03:40 CEST

Date: Thu, 16 Sep 2004 11:03:40 +0200
From: Gregers Petersen <none@glup--momu.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Hvilken server kan erstatte den jeg har?

Jeg købte i foråret en Soltek Qbic, der består af en Soltek OEM variant
af Via's Mini-itx bundkort med en fast monteret 1000 mHz C3 processor
placeret i et 'barebone' størrelse kabinet m. strømforsyning - prisen
ligger på omkring 1800,- kr (incl. moms).
Den er ikke helt lydløs, men heller ikke slem til at larme - til gengæld
er den nem at have med at gøre, idet der er plads til 3-4 interne
standard drev (harddisk, brænder etc.), den har en enkelt standard
størrelse PCI-sokkel + 2 x RAM-pladser (normalt har Mini-itx bundkortene
kun 1 RAM-sokkel) + firewire, USB2, netværk osv.

Pt. har jeg FreeBSD (+ tidligere flere Linux distributioner) installeret
- og der er ikke nogen problemer ..

Hvis du ikke helt har lyst til at samle en masse stumper sammen til en
færdig 'boks' - eller bare gerne vil have en billig løsning, der er
relativ lydsvag - så kan de vist stadigvæk købes hos : www.m-e.dk

Gregers